Isnin, Jun 22, 2009

Dulu, kini dan apakah untuk selamanya?

21 Jun 2009

Dulu aku mencintainya. Aku bahagia menyayanginya. Aku gembira mengasihinya. Kerana dulu aku dan dia sama rasa. Saling menyintai, menyayangi dan mengasihi. Indahnya saat dan ketika itu. Betapa aku rasa selamat dan dilindungi. Betapa aku yakin dengan segala tindakan dan keputusanku. Halangan keluarga? Padaku semua itu hanyalah satu dugaan dalam perhubungan kami. Kerana aku terlalu yakin dan percaya dengan cinta, sayang dan kasih yang hadir dalam perhubungan kami. Aku gagahkan jua diriku untuk meyakinkan dan menwujudkan rasa percaya dalam keluargaku tentang perhubungan kami. Aku hampir berjaya meyakinkan keluargaku sehinggalah waktu itu...

Kini aku masih lagi mencintainya, menyayanginya dan mengasihinya. Perasaanku padanya masih sama walau dia tidak lagi sepertiku. Walau hatinya telah berubah, aku masih belum mampu untuk mengubah perasaanku padanya. Aku masih tetap jua menyintai, menyayangi dan mengasihinya. Tapi dulu dan kini terlalu berbeza bagiku. Kalau dulu aku bahagia dan gembira menyayangi dan mengasihinya, tapi kini aku terlalu seksa menanggungnya. Tapi untuk mengubah perasaanku, aku tidak berdaya. Tiada kekuatan dalam diriku untuk melupakannya. Aku sedar aku tidak boleh terus begini, tapi hatiku masih terlalu lemah untuk menguburkan semuanya. Apa ertinya semua ini?

Mungkinkah selamanya akan begini? Aku tidak boleh terus mengharap padanya. Aku tidak boleh terus mendambakan cinta, sayang dan kasihnya yang memang telah jelas nyata bukan untukku. Tapi aku tidak berdaya untuk mengubah hatiku sedangkan aku tahu semuanya telah diberikannya kepada dia, semua yang diberikan kepadaku telah dirampas kembali dan telah pun dipadamkan dari hatinya. Kenapa mesti aku menjadi seperti pungguk merindukan bulan yang menanti agar satu masa nanti bulan akan turun jua ke ribanya?

Cintaku, sayangku dan kasihku padanya akan terus ku pelihara sehingga suatu masa nanti apabila Allah temukan aku kepada seseorang yang boleh mengubah rasa cinta, sayang dan kasihku. Cintaku, sayangku dan kasihku akan terus menjadi miliknya sehingga Allah membuka hatiku kepada yang lain...

1 ulasan:

  1. bersabar adalah jalan terbaik. Allah sentiasa bersama hambaNya yang sabar. semoga nanti akan dipertemukan dengan jodoh yang baik...

    BalasPadam