Sabtu, Jun 20, 2009

Cintaku

Sebenarnya apa erti cinta
Aku sendiri keliru
Cinta seorang teman
Atau cinta seorang kekasih
Atau cinta seorang hamba-NYA
Terlalu abstrak untuk aku ungkapkan
Kerdilnya aku untuk menyatakan cinta
Kerana ku tahu aku masih mentah
Untuk erti cinta sebenarnya..

Jika ini ketentuan dari NYA ku pasrah..
Andai kata tak bersua lagiku reda..
Bahawa ku harus sedar seawalnya
Bukan senang untuk menawan hatimu
Kerana itu aku perlu bersedia
Untuk menerima hakikat ini
Bahawa cinta kita sampai di sini sahaja..

Aku mencintai masa lalu ku
Aku mencintai cinta ku
Segenggam cinta yang tak tersampaikan
Sebongkang rindu yang tak pernah terselesaikan

Aku mencintai imaginasi
Tempat ke mana aku lari
Saat harapan tak pernah mati
Saat kebahagiaan mungkin abadi
Saat cinta bisa sejati

Cinta dihati ini hanya untukmu
Walaupun dirimu tidak bisa mendengar
Namun ku pendam cinta ini buatmu
Aku sukar untuk mengungkapkan
Kata-kata cinta pada dirimu..
Kerana ku tahu diriku tak sekuat
Seperti yang disangka..

Bahasa puitis sulaman bermadah
Cerita indah antara kau dan aku
Adakala ceria adakala suram
Menyemai cinta yang mungkin sejati..

Di sudut hati ini masih menanti
Sinar kasih cinta sejati
Kisah cinta kita berdua..

Andai bisa aku lukiskan
Segala cerita antara kau dan aku
Akan ku patrikan dalam hati ini
Kisah cinta dan suka duka kita selama ini

Terlalu indah dan sukar untuk aku jelaskan
Terlalu sulit untuk aku ceritakan pada semua
Hanya kebahagiaan di antara kita berdua
Walau pahit dan manis kita tempuhi bersama

Ketika ku menyelusuri maya
Yang masih ku cari keindahan dan harumnya
Ketika ku melewati waktu
Yang masih ku hitung datang dan perginya
Ku pasti dalam diri masih ada lagi
Keutuhan diri kesungguhan hati
Keluhuran budi kasih yang mewangi
Untuk ku meniti hari-hari.....
Dan akan ku taburi haruman kasturi
Semoga ada yang sudi mengutipnya lagi
Untuk disimpan di dalam hati
Semoga harum kasih yang mewangi
Tanpa dusta mengkhianati janji.....


Bisikku pada bulan kembalikan temanku, kekasihku, syurgaku.. tanpa dia, malam menemaniku.. sepi memelukku. Bulan jangan biar siang.. biar malam ini kelam. Biar ia sepi sepertiku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan